Zadovoljstvo nam je upoznati Vas s edukacijama u Stručno – razvojnom centru Dječjeg vrtića Sopot za provedbuprograma inkluzivnog pristupa prema uključivanju djece s teškoćama rane i predškolske dobi.
Ministarstvo znanosti i obrazovanja, u kolovozu 2017., imenovalo je naš vrtić stručno-razvojnim centrom za unapređivanje rada u području predškolskog odgoja i obrazovanja i stručnog usavršavanja odgojno-obrazovnih djelatnika za provedbu inkluzivnog pristupa prema uključivanju djece s teškoćama rane i predškolske dobi.
Inkluzija u ranom djetinjstvu predstavlja zajedništvo, vrijednosti, postupke i praksu kojim se podržavaju prava i vrijednosti svakog djeteta i njegove obitelji neovisno o njegovim sposobnostima. Cjeloživotno učenje neizostavna je karika osobnog razvoja stručnjaka koji rade s djecom. Kada su u pitanju djeca s teškoćom kompetencije odgojitelja i stručnih suradnika trebale bi biti podržane odgovarajućim okruženjem, ali i partnerstvom stručnjaka i članova obitelji djece s teškoćama. Za podizanje inkluzivnog standarda važni čimbenici kvalitete su: profesionalni razvoj stručnih djelatnika, ciljana stručna usavršavanja, dostupnost stručne podrške i sudjelovanje zajednice.
Dječji vrtić Sopot unatrag deset godina kreira jasne misije prema inkluzivnosti, razvija načela suradnje, timski planira provedbu inkluzije te kontinuirano osigurava optimalan razvoj procesa i usavršavanje odgojno-obrazovnih djelatnika, što potvrđuje značajno povećan broj integrirane djece s teškoćama u razvoju, kao i verifikacije nekoliko programa, koji imaju za cilj inkluziju djece s teškoćama u rani i predškolski sustav.
Iz svega navedenog, možemo reći da je podizanje kvalitete inkluzivne prakse jedna od bitnih vizija dječjeg vrtića Sopot.
Organiziranjem edukacija u našem stručno-razvojnom centru spremni smo vlastito iskustvo, praksu, znanje te postignuća podijeliti s vama.
Tijekom edukacije sudionici će se osnažiti za implementiranje i usavršavanje kvalitetnih i inovativnih inkluzivnih sadržaja u odgojno-obrazovni rad s djecom od najranije dobi.
Po završetku svakog modula polaznik će dobiti Potvrdnicu o sudjelovanju, a po završetku certifikat za provođenje novih programa koji imaju za cilj inkluziju djece.
TEME MODULA
MODUL I: INKLUZIVNOST U RANOM I PREDŠKOLSKOM RAZDOBLJU
Zakonski i podzakonski akti u radu s djecom s teškoćama u razvoju u ranim i predškolskim ustanovama
Procjena stavova
Uključivanje djece s TUR – primjer iz prakse
Suradnja odgojitelja i stručnih suradnika – primjer iz prakse
Suradnja s roditeljima prilikom uključivanja djece – primjer iz prakse
MODUL II: UKLJUČIVANJE DJETETA S TEŠKOĆOMA U PREDŠKOLSKI SUSTAV
Prava djeteta s teškoćama u sustavu odgoja i obrazovanja u odnosu na ostvarivanje prava iz sustava socijalne skrbi
Važnost ranog probira djeteta (screening)
Screening – što i kako gledamo
Izrada pisanog mišljenja
MODUL III: PRIPREMA UVJETA ZA UKLJUČIVANJE DJETETA S TEŠKOĆOM
Koraci u pripremi opservacije
Pedagoška opservacija djeteta
Funkcionalno praćenje i procjena i pristup baziran na aktivnosti
Dokumentiranje i planiranje
Priprema djece i roditelja u skupini prije uključivanja djeteta s teškoćom
MODUL IV: INDIVIALIZIRANI PRISTUP U RADU S DJETETOM S TEŠKOĆOM
Individualizirani odgojno-obrazovni program za dijete (IOOP)
Koraci stvaranja IOOP-a
Konkretizacija ciljeva
Organizacijski i materijalni uvjeti za provedbu IOOP-a
Praćenje, dokumentiranje i vrednovanje IOOP-a
Dosje djeteta
MODUL V: DIJETE S TEŠKOĆOM U POSEBNOJ ODGOJNO-OBRAZOVNOJ SKUPINI
Proces praćenja i planiranja za uključivanje djeteta u posebnu skupinu
Načini komunikacije, stvaranje partnerskih odnosa i suradnja s roditeljima
Inkluzivne radionice za djecu s teškoćama
MODUL VI: INDIVIDUALIZIRANI PRISTUP PREMA OBITELJIMA DJECE S TEŠKOĆAMA
Obitelj i prihvaćanje teškoće
Osobno usmjereno planiranje podrške za obitelj
Ciljevi za obitelj vs. ciljevi za dijete
Izrada plana podrške za obitelj
MODUL VII: ULOGA VRTIĆA U JAČANJU RODITELJSKIH KOMPETENCIJA
Suradnja ili partnerstvo
Iskustva roditelja u predškolskom sustavu
MODUL VIII: SURADNJA S LOKALNOM ZAJEDNICOM
Dijete korisnik usluga iz drugih ustanova
Dijete i promjena sredine
Dijete à vrtić à škola
Suradnja vanjskih stručnjaka i stručnog tima vrtića
Suradnja s drugim vrtićima
MODUL IX: PREZENTACIJA URADAKA SUDIONIKA PREMA MODULIMA
Refleksija na održane module
Razmjena iskustva polaznika – pitanja iz prakse
Video i foto zapis postignuća stručno-razvojnog centra
Podjela Potvrdnica/certifikata
NOSITELJI PROGRAMA RADA STRUČNO – RAZVOJNOG CENTRA DJEČJEG VRTIĆA SOPOT
Dječji vrtić Sopot
Stručni tim DV Sopot
Odgojitelji DV Sopot s kompetencijama i edukacijama za rad s djecom s teškoćama
Vanjski suradnici – edukatori:
Predstavnik iz Ministarstva znanosti i obrazovanja
Predstavnik Gradskog ureda za obrazovanje i kulturu
Predstavnik iz Agencije za odgoj i obrazovanje
Predstavnik iz Ministarstva zdravstva i socijalne skrbi
Profesori Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta
Profesori Učiteljskog fakulteta
Roditelji djece s teškoćom
Članovi tima Centra za odgoj i obrazovanje Vinko Bek
Članovi tima Centra za rehabilitaciju Zagreb
Članovi tima Centra za autizam Zagreb
Članovi stručnog tima osnovne škole
Edukacije započinju u travnju svake kalendarske godine, a održavaju se zadnji petak u mjesecu u trajanju od 8 sati u prostorima Dječjeg vrtića Sopot, Viktora Kovačića 18c,
10 020 Zagreb.
Cijena programa po osobi i modulu iznosi 600,00 kn, a ukoliko iz vrtića dolazi više osoba za svaku sljedeću osobu kotizacija iznosi 500,00 kn.
Vaše prijave možete slati na e-mail: vrtic.sopot@zagreb.hrod1.1. do 31.3. u svakoj kalendarskoj godini putem registracijskog lista (preuzmite OVDJE).